De Sociale Verbinders hebben voor de meeste verbindingsvraagstukken de juiste oplossingen. We geven een paar voorbeelden.
Je voelt als gemeente hoe zwaar de (bijstands-) uitkeringen drukken op je budget. Je hecht waarde aan de financiële onafhankelijkheid van je inwoners en dat zij werk kunnen doen waarmee ze hun bijdrage kunnen leveren aan de samenleving. Lees meer over Langdurig werklozen toeleiden naar de arbeidsmarkt
Herken je dat het soms lastig is om als gemeente samen te werken met een zorgverzekeraar of zorgkantoor? Of andersom? Simpelweg omdat er sprake kan zijn van tegengestelde belangen? Lees meer over Samenwerking gemeenten en zorgverzekeraar/zorgkantoor stroomlijnen
Worstel je met de vraag hoe jij social media kunt inzetten voor jouw doelen? Zie je vooral de gevaren en niet de kansen? Of wil je je laten inspireren over wat social media voor jou kunnen betekenen? Lees meer over Social media inspiratiesessies op locatie
Je wilt als gemeente aan je bewoners stimulans, ruimte en heldere kaders bieden voor het nemen van eigen initiatief en zelforganisatie. Je wilt dit in goed partnerschap laten verlopen. Lees meer over Bewonersinitiatief stimuleren
Wil je aan één of meerdere vraagstukken tegelijk werken met je organisatie? Hoe zorg je ervoor dat je verbindingen legt en verstevigt en je de rode draad vasthoudt? En je meteen de resultaten van je werksessies in handen hebt? Lees meer over Vraagstukken oplossen in grote groepen
Heb je een online (participatie)platform, maar gebeurt hier te weinig op? Komt de dialoog of samenwerking niet goed op gang? Lees meer over Met offline verbinden haal je meer uit je online platform
Om verandervraagstukken op te lossen heb je mensen nodig. Maar hoe ontdek je welke mogelijkheden er zijn? Hoe maak je de energie los om verandering tot stand te brengen? Lees meer over Architect, piloot en gids bij verandering
Wil je als professional goed gezien en gevonden worden? Of wil je netwerkorganisaties in je gemeente, wijkteams en (groepen) burgers laten samenwerken aan sociale netwerken? Lees meer over Samenwerken en gezien worden door social media
Je wilt met andere organisaties maatwerkvoorzieningen ontwikkelen voor burgers die deze écht nodig hebben, maar hoe? Zijn er cultuurverschillen tussen de organisaties die een goede samenwerking in de weg staan en hoe los je die op? Lees meer over Samenwerking zorgaanbieders stroomlijnen
Hoe haal je bij de inkoop van voorzieningen de juiste informatie op bij marktpartijen? Hoe maak je gebruik van deze kennis om een perfecte aanbesteding te maken? Lees meer over De markt consulteren en betrekken
Stel je wil veel mensen in korte tijd betrekken bij bijvoorbeeld het inkopen van zorg, omdat je weet dat het resultaat dan beter is. Wat is voor jou de beste manier? Lees meer over Inkooptraject voorzieningen burgers goed regelen
Je wilt de zorg toegankelijk en zichtbaar maken voor burgers zodat ze weten waar zij terecht kunnen. Hoe weet je op welke manier zij het best geïnformeerd en betrokken willen worden? Lees meer over Communiceren met burgers
Stel je hebt een online platform of een community. Het ziet er mooi uit, maar hoe zorg je ervoor dat er meer op dit platform of online community gebeurt? Afgestemd op jouw doelen? Lees meer over Interactie op online platform of community
Burgers met een ondersteuningsvraag moeten zoveel mogelijk ‘zelfredzaam’ zijn en een sociaal netwerk bouwen. Hoe breng je mensen met elkaar in contact en hoe kunnen instanties hen hierbij helpen? Lees meer over Sociaal netwerk bouwen
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.